Projektbeskrivning

TERMINSKURS

Gravidyoga

Under graviditeten händer mycket i kroppen. Med regelbunden yoga får du en stark, vig och uthållig kropp inför det kommande föräldraskapet. På den här kursen får du en introduktion till ashtangayogan där alla rörelser är anpassade för dig som är gravid.

Vi har under flera år utvecklat en träningsform där får du jobba med fysiska rörelser för att stärka kroppen och öka kroppsmedvetenheten. Vi jobbar särskilt med att stärka ben, rygg och bäckenbottenmuskulatur. Du får också prova på olika värk- och förlossningsrörelser, andningstekniker och avslappning. Vi rekommenderar dig som är gravid att vila helt från yogan de tolv första veckorna och att därefter börja på yoga för gravida.

Tips om kompletterande Temaklass

Vi har några öppna temaklasser, Föda utan rädsla, med erfarna Lina Ahlström som vi även rekommenderar. På temaklassen använder vi boken och metoden ”Föda utan rädsla” som bas. Metoden är utformad av doulan och sjukgymnasten Susanna Heli med barnmorskan Liisa Svensson.

Övrigt

Det finns tyvärr inte möjlighet att ta igen missade kursomgångar på kurserna i gravidyoga. Du får låna en yogamatta på kursen.

Gravidyoga

ULLA, stockholm:

Hos Yogashala Stockholm känner jag mig trygg. Lärarna är kompetenta och pedagogiska.

Kurstillfällen

YOGA SÄRSKILT ANPASSAD FÖR GRAVIDA 

Yogan gör dig stark, uthållig och lugn